Descriere
Structura cursului de grafica publicitara - photoshop/corel - dtp - nivel 1
ADOBE PHOTOSHOP
1. Prezentarea instrumentelor de lucru, conexiunea lor cu aplicatiile care vor fi realizate, ferestrele de control si scurtaturile aferente.
2. Proprietatile unei pagini (dimensiuni, numarul de pixeli, sistemul de culoare pentru diverse medii de lucru).
3. Uneltele principale din meniul de unelte, selectie avansata, prelucrarea imaginilor prin multiplicarea unor zone din fotografii (healing brush, stamp, patch, clone, pattern) modalitati de stergere si deformare a unor zone distincte (blur tool, sharpen, smudge).
4. Exercitii cu uneltele de gradienti, modalitatile de colorare prin diversi gradienti, proprietatile gradientilor, opacitatile.
5. Uneltele de path-uri, transparente, modalitati de pastrare a transparentelor in alte programe, suita de unelte pen-tools: rol si mod de folosire.
6. Prelucrarea de imagini; transformari (transform tools si free transformation tools).
7. Introducerea textelor si lucrul cu texte, fonturile, transformarile ce se pot realiza pe fonturi, exportul fonturilor, proprietatile fonturilor, alineri, stiluri, rasterizarea fonturilor, etc.
8. Proprietatile imaginii, modurile de culoare pentru spatiul web, pentru prezentari, pentru tipar (cmyk, rgb, gray scale). Ajustarile de culoare in numeroase feluri (levels, auto-levels, curbs, saturatiile culorilor.
9. Layere: realizare, principalele caracteristici, modurile de folosire, mastile layerelor, prelucrarea layerelor in imagini, stilurile layerelor, tipurile de blending ale layerelor.
10. Efecte de blending ce se pot aplica layerelor, umbre, lumini, contururi, (drop shadow, emboss, transparency, glow, texture)
11. Tehnici diverse de retusare, pe imagini alb-negru, color, pentru internet, pentru ziare, reviste, albume de arta, etc.
Se vor realiza prelucrari de imagini cu layere, trucuri de folosire si prelucrare a unor imagini, decupare si lipire dintr-o imagine in alta a unor elemente grafice.
COREL DRAW
1. Prezentarea programului Corel, rolul sau in editarea si realizarea diverselor aplicatii si lucrari de graphic-design.
2. Principalele elemente ale programului Corel, principalele unelte din bara de comenzi, modul in care acestea se folosesc, desenarea in Corel, prin curbe, linii, forme geometrice, etc.
3. Modificarea si transformarea desenelor, liniilor construite, formelor geometrice in forme tridimensionale, etc.
4. Lucrul cu textul, proprietatile textului, caracteristicile de baza, fonturile, instalarea fonturilor, redimensionarea si modificarea textelor, scrierea pe coloane, in chenare de text, textele in paragrafe, cu imagini inauntru, efecte ce se pot aplica textelor, scrierea textelor pe o anumita forma, curbura, forma geometrica, etc.
6. Proprietatile documentelor, a layout-lui, cum interactioneaza cu utilizatorul, cum se pot realiza cataloage, pliante, cum se pot integra si insera pagini, cum se pot realiza machete de layout pentru prezentari, etc.
7. Modurile de editare a curbelor Bezier, lucrul cu aceste curbe, nodurile, tipurile de noduri.
8. Transformarile si aranjarea diversa a elementelor cu care se lucreaza in documentul Corel, multiplicarea, distribuirea in functie de anumiti paramentri, atunci cand exista mai mult de 2 elemente pe pagina, convertirea diverselor elemente cu care lucram.
9. Efecte in Corel; ajustari, transformari, corectii de culoare, efecte tridimensionale (extrude, blend, etc) efecte artistice, clonari succesive, realizarea de gradienti, combinari de obiecte, aplicari ale umbrelor pe obiecte, gradiente intre obiecte, transformarea si aducerea in perspectiva, plasarea unei imagini intr-un cadru invizibil (place-insider), copierea efectelor, clonarea lor.
10. Imaginile bitmap si elementele bitmap, efectele bitmap. Convertirea unor imagini in bitmap, convertirea unor imagini in fisiere vectoriale, vectorizarea imaginilor, setarile diverse pentru transformarea in fisier vectorial.